fredag 9 juli 2010

oro deluxe


I tisdags hade jag två kompisar på besök, allt kändes som vanligt förutom att Lita skrutten inte alls ville komma till ro. Jag tog henne i knät och hon somnade..sen var hon orolig o kliade sej under eftermiddag och blev mer o mer orolig. Sprang runt i lägenheten, gnydde o kliade sej. Hon såg oxå lite plufsig ut i ansiktet. Vi åkte till jourvetrinären för nåt var fel. Dom kunde inte direkt ställa en diagnos, men hon fick kortison mot utslagen. Den svarade hon inte alls på utan natten fortsatte med oro och olust. Jag vakade med henne o fick henne att sova korta stunder. Bokade tid hos vet o åkte dit igår. Dom pratade o kom fram till att det var symptom på rävskabb. Lita är så duktig, vetrinären var impad av hennes lugn o hur söt hon är. Hon fick en behandling mot skabb o ett antikli shampo. Vi ska shamponera varannan dag tills klådan lägger sej. Redan på hemvägen mådde Lita bättre, men var spak så båda öronen hänger. Om tre veckor ska vi ta blodprov så vi får svar om det var skabb. Det kan oxå varit en allergisk reaktion mot något? Frågan är bara vad? Då hon inte oss veterligen stoppat i sej något? I vilket fall var det otroligt otäckt o vi kände sån oro för lillgumman..men jag behöll mitt lugn natten igenom.
Idag början man känna igen vår älskling om än lite loj så är pirayan tillbaka o hennes leklust! Skönt..hennes annars så tydliga matglädje lyser dock med sin frånvaro idag, men det har tagit på henne dessa senaste dagar. Nu sover hon här bredvid på sin nytvättade fäll efter en promenad i parken, den gjorde att hon i allafall ville äta lite a-fil o en köttbulle då vi tränade gå fint vid sidan på vägen hem. Belöning med hennes älskade foder gick oxå ner, så när hon vaknar ska vi se om hon vill ha nåt mer. Min kaffekanna tog just slut så jag ska tänka på frukost strax. Blir lugna utflykter o mycket närhet idag...solen har gömt sej bakom molnen o den där sköna värmen tog semester. Bokat in tid för nästa privatlektion oxå. Det blir på fredag om en vecka. Då ska vi prova på avståndslydnad, hundens språk o lite prat o fika. Det ska bli spännande.
Ha en somrig fredag kära vänner!
Rock on!
P:s Lita har nåt att säja..jag älskar min husse o matte

1 kommentar:

  1. Jädrans va tråkigt. Hoppas att det är rävskabb även om det är jobbigt så försvinner det ju ganska snabbt.

    Annicka

    SvaraRadera