torsdag 15 juli 2010

solig lite blåsig torsdag


howdy fellow rockers!
Inte skrivit på ett tag nu...tiden fanns liksom inte med en liten sjukling i huset. Nu ligger hon dock på rygg i hallen och sover på sin fäll. Hon är verkligen en sjusovare. Gick upp och kissade klockan sju då vi båda vaknade av att Misan åkte till jobbet. Sen gick hon direkt till kojan jag gjort åt henne på balkongen och somnade. Jag är ju inte heller direkt nån morgonmänniska, men idag har jag inte kunnat vila då jag väntar på att veterinären ska ringa upp och berätta om en dos stronghold gör hunden smittfri eller om det behövs två doser. Valpkursen börjar nämligen nästa torsdag och vi vill inte riskera andra vovvar men vi vill ju inte heller missa kursstarten då vi ser fram emot det så mycket.
Jösses va folk klipper sina gräsmattor, det känns som det är mer regel än undantag att det dundrar på här runt omkring..nå väl det var en liten parantes.
Jag tänkte mest skriva att hon mår mycket bättre som ni kan se på bilden som jag tog igår, öronen har ställt sej igen efter att elaka rodnaden gett med sej. Dock ser hon rätt skamfilad ut, med all päls som hon tappat pga skabben. Men hon är så söt ändå och fin. Älskar människor och hundar, men vi har börjat be grannar och andra att bara gå förbi så vi får lite möjlighet att träna henne i att man inte behöver gå fram till allt och alla. Be om lov börjar faktiskt funka ibland trots hennes ringa ålder...med betoning å IBLAND haha.

Igårkväll var vi och tittade på en stuga vid vårat favorithav. Dom brukar vara svindyra där med priser på över miljonen, men vi hittade en nu för hälften..får se om budgivningen skenar iväg. Skulle vara så mysigt att ha en egen fast oas på landet när man bor i stan, även om vi har närhet till skogar...Får se om vi blir dom lyckliga ägarna? I'll keep you posted.
Idag ska vi ta en sväng till skogen så hon får skutta runt och klättra på stenar och annat. Sen ska jag borsta henne och funderar på ett spår sen ikväll. Skulle behöva köra dammsugaren oxå efter all fällning, men vi får se vad som hinns med? Hon tycker att dammsugaren är lite läskig, inte så att hon blir rädd..men nån slags nyfiken, avvaktande "feghet" kanske man kan säja. Men hon brukar ju vänja sej snabbt efter bara en gång, så snart har vi väl henne jagande munstycket haha..får bli nästa avvänjning ;D

Nu tycker jag att vet kan ringa!

Vi hörs vännerna

1 kommentar:

  1. Härligt att se att hon mår bättre. Håller tummarna för att ni får huset :=)

    SvaraRadera