onsdag 30 juni 2010

Lita & havet











Lillskrutten ligger & sover så jag passar på att skriva lite här.
I söndags gjorde vi en utflykt till havet. Det var första gången Lita fick
se havet...vågorna var lite "läskiga" men eftersom hon älskar att bada så var det snabbt övervunnet. På stranden var det en del folk, inte många men Lita var nyfiken. Börjar svara rätt bra på att va passiv innan hon får hälsa...men en valps iver gör det ibland liiiite svårt :D
Vi la oss en bit upp på stranden för att få lite skugga..där fanns en miljard myror att busa med (se bild). Det var lite annorlunda att va på stranden med en liten vovve skrutt än våra vanliga Skalman takter haha..efter 5 minuter var kaffetermosen omkull vält, strax därpå var det ett Berg likt Kebnekajse på filten..som ni ser på bilden av misan så fick vi fika i skift o på stående fot :D Lita fick oxå sin mat på stående fot :) men vi vet att redan nästa gång kommer hon vara lugnare då första gången hon gör saker kan va ack så späääännande o nyfiket :) hon är så fin o mysig!
På våran privatlektion övade vi sitt/stanna o inte dra i koppel, så det övar vi nu för fullt. På fredag har vi lektion igen o då ska vi lägga ett spår till lita i skogen :)
jag hade tänkt berätta nåt mer men efter avbrott med kissning, lite lek med en valpkompis som flyttat in här bredvid o matdags, lite sitt/stanna träning o gå fint så har jag nog tappat tråden lite haha,,eller är jag lika svamlig som alltid?:D
nu ligger hon o tuggar på sitt ben. Misan är ute o äter med kompisar så det blir jag o Lita som åker på en kort stros i skogen om ett tag innan läggdags..hon har gjort så mycket idag så vi ska inte köra slut på henne,ska avvakta o se..kanske hon bara vill tugga ben o sen krypa till kojs?:)
Lita får nu va i soffan och mysa..men vill hon busa så får hon hoppa ner bums :)
nu står öronen nästan hela tiden förresten

Rock on..be seeing ya!

2 kommentarer:

  1. Spännande, men var är bilden? :=)

    SvaraRadera
  2. Haha..jag fick jobba lite i skift..skrev med min iphone och sen till datorn för att ladda upp bilder :) nu finns dom där

    SvaraRadera