tisdag 31 januari 2012

Lång dag utan flocken

God kväll!
Sitter här i soffan efter en pinkrunda runt parken. Skruttan valde att göra natt och gick in i sovrummet. Hon är nu i den fasen av löp då hon är rastlös men för trött att göra nåt...vad man än hittar på så står hon bara och tittar på mej. Och gör man inget så kommer hon och gnäller eller gör lekinviter. Sen när jag börjar leka så vill hon inte. Hon vill vara för sej själv samtidigt som hon vill ha närhet. Måste vara jobbigt för skruttstrumpan. jag saknar oxå att hon kryper upp intill eller kommer till sängen när det är natti natti. Igår låg hon en liten stund innan hon till slut bestämde sej för biabädden nedanför i si så där 30 sekunder...sen var inte den platsen bra heller utan hon försvann ut i vardagsrummet och älsklingsfåtöljen. Just den fåtöljen kom hon nu tillbaka till och ligger och tittar på mej med sina vackra ögon varvat med att hon sover...öronen är i yodaläge :)
Lång dag skrev jag...jo världens längsta dag kändes det som idag. Åkte från jobbet 17.30, förbi min mamma som ville skämma bort Lita och hade gjort köttbullar. Sen plockade jag upp Misan & Lita vid sporthallen. Dom hade varit ute på långpromenad. Efter mat och kaffe så är det inte mycket tid kvar. Så det känns inte som jag varit hemma alls...Skönt för skruttan att ha fått vara hemma med matte idag i alla fall, önskar dock att jag fått vara med oxå! Men man ska tänka positivt...snart är det helg och härliga utflykter.
Måste komma igång igen med läxan vi har från privatlektionerna oxå. Blivit några veckor utan träning nu. Lite svårt att hitta statister som är främlingar bara.
Ringträningen vill vi jobba med oxå. Så synd att det inte direkt finns kurser här för sånt.
Nu ska jag dock avrunda här, klockan ringer alldeles för tidigt i morgon för min smak.
Skriver mer nästa gång..I promise!
En bild som matte tog på älsklingsgrodan idag. Jag blir alldels yr av kärlek när jag ser henne! Hon är vår lilla knasfia!
natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar